Heino Westdijk nieuwe COO van VHZ Groep

Zwolle, 24 maart 2022  –  Heino Westdijk wordt de nieuwe Chief Operational Officer (COO) van de VHZ Groep. Onze directie wordt uitgebreid om onze ambities, professionalisering en groeidoelstellingen voor de komende jaren te kunnen realiseren. Heino zal aan de slag gaan op het snijvlak van operations, business control en business improvement.

Sinds juli 2021 maken wij onderdeel uit van de portefeuille van Gilde Equity Management. Als marktleider in kunststof kozijnen zien we onze marktpositie steeds verder verbeteren. De belangstelling voor kunststof kozijnen is al jaren sterk groeiende vanwege het duurzaamheidskarakter, de lange levensduur en de lage onderhoudskosten. De komende jaren zullen we daarom deze groei voortzetten door duurzame kozijnoplossingen aan te bieden waarmee onze klanten circulair, geïndustrialiseerd en betaalbaar kunnen blijven bouwen.

Heino Westdijk begon zijn carrière in de bergings- en offshore-industrie, na het voltooien van zijn maritieme- en werktuigbouwkundige opleiding. Tijdens zijn offshore tijd heeft hij veel ervaring opgedaan in project- en operationeel management voor de bouw-, onderhoud en installatie van multidisciplinaire offshore projecten. Na het afronden van zijn studie bedrijfskunde is hij directeur geweest bij Damen, voor het opzetten van de wereldwijde service & reparatie organisatie. In 2013 is hij verhuisd naar het noorden van het land om te werken bij de Kuiken Groep / SMT Benelux (importeur en distributeur van Volvo en Sennebogen machines), eerst als COO en later als CEO van SMT. In 2020 is Heino aan de slag gegaan als algemeen directeur bij Rollecate in Staphorst, waarmee hij een mooie basis heeft gelegd om nu als COO bij de VHZ Groep te beginnen.

Ben Bergsma, CEO van de VHZ Groep; “Met de komst van Heino kunnen wij onze groei- en optimalisatiedoelstellingen gaan verwezenlijken. Wij gaan ons de komende jaren nog meer richten op de energietransitie en het oplossen van het groeiende woningtekort. Heino is de aangewezen persoon om deze thema’s op te pakken en ik kijk dan ook uit naar onze samenwerking.”

Over de VHZ Groep:
De VHZ Groep is met drie productielocaties en circa 400 medewerkers de marktleider in Nederland als het gaat om de productie van kunststof kozijnen, ramen en deuren. De VHZ Groep omvat de bedrijven Transcarbo (Hoensbroek), Europrovyl (Leeuwarden) en Kumij (Groningen). Bekende namen die al meer dan 50 jaar toonaangevend zijn in de productie, toelevering en montage van kunststof kozijnen in de renovatie, de traditionele en conceptuele nieuwbouw. Voor meer informatie zie https://www.vhzgroep.nl.

Over Gilde Equity Management:
Gilde Equity Management (GEM) is een onafhankelijke private equity firma met meer dan EUR 1,5 miljard aan gecommitteerd kapitaal. Sinds haar oprichting in 1996 is GEM een van de meest vooraanstaande investeerders in middelgrote ondernemingen en heeft het met vele bedrijven succesvol (internationale) groei gerealiseerd. Voorbeelden hiervan zijn Dunlop, een toonaangevende producent van veiligheidslaarzen voor industriële toepassingen; Fruityline, een snelgroeiende producent van versgeperste premium fruit- en groentesappen en smoothies; Wasco, een technische groothandel op het gebied van verwarming, ventilatie, airconditioning en sanitair; Actief Interim, één van de grootste onafhankelijke uitzendbureaus voor de MKB-sector in de Benelux en Duitsland; Eiffel, een consultancy bedrijf met expertise op het gebied van Legal en Finance; en Kwantum & Leen Bakker, discount retailers in de Nederlandse en Belgische wooninrichting- en decoratiesector. Voor meer informatie zie https://www.gembenelux.com/.

Neem voor informatie contact op met Annemieke de Bruijn, marketing manager van de VHZ Groep: annemieke@vhzgroep.nl of +31 6 23 33 20 06